bye bye caraiben! - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van myriam - WaarBenJij.nu bye bye caraiben! - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van myriam - WaarBenJij.nu

bye bye caraiben!

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam

15 Juli 2012 | Mexico, Mahahual

en er is alweer een week voorbij .. wat vliegt de tijd toch .. na die slechte dag .. dat men toertje was gecanceled.. ging die de volgende dag toch door! yes! om 7u moesten we klaar staan op de pier .. vanhieruit vertrok ons bootje dan richting de walvishaaien.. op een bootje van zo'n 8meter .. die aan volle snelheid over het water vloog .. jawel .. vloog.. zagen we de eerste walvishaai na ongeveer 2uurtjes.. lekker zeeziek en vol blauwe plekken van tegen die railing aan te vliegen iedere keer dat de boot weer het water raaktte.. ik mocht direkt het water in .. gelukkig want dan voel ik me al een stuk minder ziek .. en WAUW.. geweldig .. ik lag nog maar net in het water of de walvishaai zwom onder me door .. de hele 12m.. en dan krijg je op het einde nog een smakske van zen staart.. geweldig gewoon.. de grootste vis... en ik heb er langs gezwommen .. na de eerste keer moesten natuurlijk ook de andere nog .. we mochten maar per 2 het water in .. plus de gids dan nog .. dus dan moest je weer even wachten .. en ondertussen begon ik weer zieker te worden .. na een paar andere mocht ik weer .. terug lag ik langs die enorme vis .. deed hij juist zen bek open .. amai .. toen kwam ik "oog in oog" met hem te liggen .. en toen volgde de rest van zen enorme lichaam nog eens .. ook zagen we nog dolfijnen , grote sting rays en nog een schooltje van kleine roggetjes .. ik kan het niet anders omschrijven dan : geweldig .. hierna hadden we nog een kleine snorkel stop .. tussen het overgeven door .. iedereen was natuurlijk weer met me aan het lachen .. juist ik moet weer ziek worden .. maar al bij al .. het was een super dagske .. de volgende ochtend ben ik dan vertrokken richting cancun.. om daarna weer verder te gaan naar het volgende eiland.. cozumel.. voor te duiken! jawel jawel .. weer een klein kutbootje op.. maar we gaan naar supervisjes kijken..dus.. het was super.. mooi-mooi-mooi.. en niet zeeziek geworden! dus het kon niet beter .. weer een super dag .. alleen jammer dat het eiland zo toeristisch is.. overal vragen ze al dollars .. alsof alle mense die er rondlopen geld hebben.. stonden er ook nog zeker 4 cruise schepen .. der kwam nogal een horde mensen uit .. amai .. en dan zeggen ze .. och .. tis laag seizoen .. tis helemaal niet druk .. jawadde .. wanneer is het dan druk vroeg ik .. oh..als er zo'n 30-40 cruise schepen staan ... kunt ge u al inbeelden hoeveel mensen eruit zo'n schip komen .. dan wil ik er echt niet zijn zenne! dan loopt ge over u eigen voeten .. liep ik voorbij een manneke .. probeerde die me een armbandje aan te smeren .. ge kent ze wel .. van een jaar of 10geleden .. toen de 'indianen' ze bij ons verkoopte .. zo met KRC genk in geborduurd .. vroeg die er nog 5 dollar voor ook .. awel .. kheb eens goed gelachen .. en ben vertrokken .. die ziet ze vliegen zeker .. wel ben ik gestopt voor een manneke die kettingskes verkocht met je naam in .. dus nu heb ik een sleutel met men naam erin rond men nek hangen .. heeft hem die terplekke nog gemaakt.. tis eens iets anders.. diezelfde dag ben ik nog van het eiland vertrokken en ben ik weer verder gegaan .. nog een stop in tulum om dan te vertrekken naar het super mooie lagoon de bacalar .. om hier een fris duikje te nemen.. deze morgen stond ik alweer vroeg klaar .. gepakt en gezakt .. om het busje naar mahahual niet te missen .. kregen we onderweg nog een grondige controle van het leger .. niks aan de hand natuurlijk .. routine controle.. aangekomen in mahahual .. 1 woord.. paradijsje .. lekker rustig hier .. met een zonnetje op je gezicht .. en een lekker fris briesje erbij .. dit word men laatste dag aan de caraibische zee.. want vanaf morgen vertrek ik land inwaarts..stilletjes aan richting mexico stad ..
tot de volgende muchachos!

  • 15 Juli 2012 - 07:25

    Carina En Marc:

    Hey mateke,nog steeds aan het reizen....je krijgt er niet genoeg van he ...gelijk heb je, geniet er maar van,wij genieten mee door je verhalen te lezen...echt tof wat je doet....
    Wij zitten nu in Ladakh,....gewoonweg super!!! knuffels van ons 2 tjes en wees voorzichtig he!!!!
    xxxxMarc en Carina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mahahual

central america 2

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

Tequila's!

15 Juli 2012

bye bye caraiben!

09 Juli 2012

la isla bonita
myriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 26494

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 Augustus 2016

costa rica to mexico

13 Januari 2012 - 16 Mei 2012

midden amerika

18 September 2009 - 08 Mei 2010

Zuid - Amerika

23 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

06 Juli 2012 - 30 November -0001

central america 2

Landen bezocht: