melbourne to adelaide - Reisverslag uit Broome, Australië van myriam - WaarBenJij.nu melbourne to adelaide - Reisverslag uit Broome, Australië van myriam - WaarBenJij.nu

melbourne to adelaide

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam

04 Februari 2008 | Australië, Broome

het is alweer een tijdje geleden .. dus hoog tijd dat ik hier nog eens iets schrijf .. heb ondertussen weer veel gezien en meegemaakt ... dus hier gaat ie .. vanuit melbourne vertrok ik de 12de op een 18daagse tour naar darwin .. deze tour begon met een 3 daagse trip van melbourne naar adelaide via de reat ocean road .. samen met nog 24 andere ... na een paar stops onderweg en introductie spelletjes via de microfoon kwamen we aan een carvanpark waar we gestopt zijn voor onze koala spotting van de dag ... iedereen fotos gemaakt en dan verder door gereden waar we langs de weg alleen maar naar boven moesten kijken voor nog meer koalas .. hierna zijn we in een national park gestopt voor een korte wandeling in het rainforest .. heel saai .. want bos is bos en blijft bos .. na dit zijn we doorgereden naar onze hostel .. 1 klein gebouw die we met ons heel groep deelden .. lekekr gezellig .. eten stond klaar voor ons .. bbq en hierna zijn we dan naar de famous twelve apostles wezen kijken met zonsondergang ...

dag 2 : start met de gibson steps ... trappen die naar het strand leidden zodat we de twelve apostles eens van een ander punt konden bekijken .. na dit hebben we nog een paar lookouts bezocht onder andere loch ard gorge,london bridge,bay of martyrs en bay of islands ... hierna was er een optie voor een helicoptervlucht over de twelve apostles.. zo een kans kon ik natuurlijk niet laten schieten en voor dat ik het wist zat ik lekker boven de twelve apostles .. heel plezant vooral als hem draaide ... en ook geweldig uitzicht he .. na deze vlucht zijn we dan doorgereden naar grapians national park waar we onze eerste hike van de tour hadden naar de top van een pinnacle .. na totaal uitgeput sluiten we de dag af met een ritje naar de balconies en reeds lookout ..

dag 3 : met de mackenzie falls start de dag ..waarna we de western grey kangeroos hebben bezocht .. geen idee waarom ze ze grey noemen .. want ze zijn spier wit ... maar goed .. hierna gewoon lekker doogereden naar adelaide waar de tour met emma stopt .. savonds lekker gaan uiteten met de groep en de volgende dag hadden we een lekker dagje vrij in adelaide ...