adelaide to alice springs - Reisverslag uit Broome, Australië van myriam - WaarBenJij.nu adelaide to alice springs - Reisverslag uit Broome, Australië van myriam - WaarBenJij.nu

adelaide to alice springs

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam

04 Februari 2008 | Australië, Broome

lekker vroeg osptaan voor een nieuwe 6 daagse toer met gelukkig een nieuwe gids .. de toer starte met iedereen in de bus slapend .. behalve .. moi .. ik moest vanvoor zitten en wie vanvoor zat mocht niet slape .. daar zorgde horty wel voor met zen gepor in men arm de hele tijd .. terwijl hij zwaaide naar iedere chauffeur en keek of ze terug zwaaide .. kon ik de score bijhouden ... gezellig ... terwijl ik eigenlijk gewoon gelijk de rest wou slapen .. na een uurtje of 2 rijden kreeg horty opeens telefoon .. ja er ligt hier nog een tas van gunvor .. zit die bij u op de bus ? jawel .. dus wij wachten in een klein dorpje op de tas .. zeker anderhalf uur gewacht op een tas ... niks te doen .. niks te zien ... geweldige start ...na dit zijn we door gereden naar de flinders rangers waar we naar wat aboriginal art zijn gaan kijken en naar de verhaaltjes van horty hebben geluisterd ... in het stadje waar we die avond zullen doorbrengen hebben we een rondleiding gehad ... misschien stonden er 3 gebouwen ? het hostel , de pub en nog iets ... en niet te vergeten de plaatselijke rotonde ... die hebben we goed gezien ... zeker 10 rondjes gemaakt ... een open plaats met zand ... de rotonde ... geweldig ... 6 inwoners .. wie wil er daar nu wonen ? na de rondleiding stond er bbq voor ons klaar ... kangeroo , emu en kameel ... lekker lekker lekker

de volgende dag begon met een rustige hike .. waar we een slang hebben gespot .. maar yoona met haar gil had hem afgeschrikt ... jammer .. na dit niets speciaals te zien of te doen dus richting slaapplaats dan maar ..

opstaan om 4 uur is geen pretje ... en zeker niet zonder ontbijt .. 750km moeten we vandaag rijden en ontbijt is pas rond 7 uur als we ergens stoppen onderweg .. na ontbijt nog meer rijden op weg naar coober pedy ..waar we dan rond 3 uur aankwamen en met een korte rondleiding in de stad was het rijden voor vandaag gedaan .. na de rondleiding kregen we dan een opal mine toer ... en 2 stukjes pizza waarna iedereen ongeveer nog honger had ...

opstaan om 4 uur .. alweer ... en weer 750 km te gaan .. kijken hoe de zon opkomt .. fototjes maken ... en verder slapen in de bus .. een wandeling in de katja tutjas dan met een klein ongevalletje .. een meisje was blijkbaar allegisch voor een boom die daar groeide dus ze was helemaal opgezwollen, uitgedroogd en paniek.. daar ging onze zons ondergang ... de ambulance heeft er uiteindelijk afgevoerd en wij door naar een ander plekje voor onze zonsondergang ... met champagne natuurlijk ... de kampsite dan waren kleine hokjes die we spinnenkotjes noemden .. en niemand had veel zin om erin te slapen dus iedereen heeft de swags boven gehaald en daarin geslapen ... swag is een soort van slaapzak met een matrasje in .. redelijk comfortabel hoor .. en je kijkt naar de sterren als je gaat slapen en opstaat..

deze ochtend mochten we eens uitslapen ... woehoe 4.30 ... wat een geluk ... na ontbjit zijn we naar de famous red rock wezen kijken en hebbem we de base walk rondom gedaan..geweldig hoor zo rond een grote rode steen wandelen ... en waar we 9 van de 10 keer nog niet eens een foto van mochten maken .. na deze wandeling zijn we verder gereden naar de kampsite in kings canyon maar onderweg nog een korte tussenstop voor het verzamelen van hout voor het kampvuur voor vanavond .. hier heeft iedereen weer buiten geslapen ...

in de ochtend zagen we een paar wilde dingos rond het kamp en zei horty dat hij die vanacht heeft zitten achterna jagen ... niets van gemerkt ...dan de wandeling in de kings canyon en door naar alice springs ... waar we weer 2 daagjes vrij hadden