tasmania - Reisverslag uit Sydney, Australië van myriam - WaarBenJij.nu tasmania - Reisverslag uit Sydney, Australië van myriam - WaarBenJij.nu

tasmania

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam

22 December 2007 | Australië, Sydney

hey hey hier ben ik weer .. na 3 weken stilte komt er weer leven ... aangezien ik 3 weken haast geen internetcafes ben tegengekomen word dit dus een lang berichtje .. en lezen zullen jullie! tot het eind!(a) toen ik eindelijk weg kon uit townsville ben ik met een vlucht naar syndey gegaan ...daar 3 dagen doorgebracht met roel en anne die ik in het begin van men trip had leren kennen en hierna door ben gevlogen naar hobart tasmania om hier wat te gaan rondtrekken ... hier heb 2 tripjes gedaan ... een mt wellington trip met geweldig zicht over heel de stad en meer en een port athur dag trip met op het einde een ghost tour erbij ... heel leuk .. geen geesten gezien ... ook geen weerwolven want het was volle maan ... maar wel leuk .... eind november kwam ik een hollander (christiaan) tegen in het hostel waar ik al een weekje zat en vertelde hem dat ik iemand zocht om mee te kunnen rondreizen hier in tasmania .. de bussen rijden hier heel weinig en op slechte uren .. dus besloten we om met zen 2 een auto te huren .. gelukkig had hij er wat ervaring mee dus dat was wel gemakkelijk ... na alles in orde te brengen voor de auto zijn we opzoek gegaan naar nog 2 personen voor de kosten te delen ... en voor de gezelligheid .. hiervoor zijn we alle hostels afgegaan met papiertjes die we op de prikborden hebben achtergelaten en al snel kregen we een berichtje van 2 deense jongens jimi en fred ... 2 toffe jongens waarmee het direct klikte dus met zen 4 zijn we 2 dagen erna vertrokken .. van hobart naar port arthur ... onderweg haast overla gestopt waar te stoppen valt ... alle lookouts hebben we wel gezien ... ik ga niet alles opnoemen want dan gaat het enorm saai worden alle namen waar jullie toch niets aan hebben ... in port athur hebben we dan een slaapplaats gezocht ... mmet zen 4 op een dorm voor 9 mensen gelukkig was er niemand anders dus het was best wel gezellig ... volgende ochtend zijn de jongens naar port arthur de historische site gegaan waar ik al geweest was dus ik bleef achter in het hostel daar heb ik een vrouw leren kennen sharon en zijn we gewoon wat gaan wandelen ... blijkbaar hadden de jongens gezegd dat ze terug zouden zijn rond 12 uur wat ik niet had gehoord en dus pas om 3 uur terug kwam ... zij natuurlijk boos en ongerust .. bang dat er iets was gebeurt .. plezant is anders om dan nog in de auto met ze te gaan zitten ... haast geen woord meer gezegd geweest ... die dag was dus al bijna om ... dus zijn we direct doorgereden naar swansea waar we onze eerste cabin hebben gehuurd gehad ... lekker gezellig ..samen koken en tv kijken ... dan de volgende ochtend doorgereden naar coles bay met ondertussen weer de lookouts en zijn we naar freycinet national park geweest .... die dag heeft fred zijn hiel bezeerd en heeft hij de hele dag niks meer gedaan ..
van coles bay zijn we naar een wildlife park gereden waar we de tasmanian devils hebben gezien .. lekker toertjes rond de boom lopen ... heel de dag lang ... gezellig .... de volgende dag zijn we dan naar st helens gereden en naar het ziekenhuis gegaan voor fred zen voet ... die zeiden dan dat we eerst naar de dokter moesten ... konden we dar weer wachten ... die zei dan weer ga maar terug naar het ziekenhuis voor een x-ray ... na de x-ray terug naar de dokter ..en dan naar de aphotheker voor een wandelstok ... al bij al hebben we 3 uur kunnen wachten .. voor een stomme wandelstok .... dan hierna zijn we nog wat lookouts gaan bezichtigen en toen zei fred opeens ... ik kan mijn paspoort niet meer vinden... ... juij heel de auto afgezocht naar zen paspoort ... niets te vinden ... terug gereden naar de lookouts waar dat we geweest waren ... misschien dat het uit de auto was gevallen ... niets ... terug naar st helens gereden ... naar de dokter , het ziekenhuis en de apotheker ... niets ... hup naar de politie ... niemand had iets binnen gebracht ... dus meer konden we niet doen dan gewoon maar verder door rijden naar scotsdale ... volgende ochtend begint fred de auto nog eens na te kijken en dan vind hem gelukkig zen paspoort terug ... in het handschoenkastje ... eigenijk erachter ... dus gisteren hadden we een heleboel gerommel voor niets ... maar we waren wel blij dat hij zijn paspoort terug had ... hierna zijn we doorgereden naar beautypoint waar we naar een seahorse farm zijn geweest ... en dan erna zijn we gaan wijn proeven ... niet te zuipen die dingen .. chardonnay en pinot noir ofzo iets ... en nog een paar andere ... verschrikkelijk .. na dit zijn we doorgereden naar launceston waar we terug gewoon in een hostel hebben geslapen ... hierna doorgereden naar devonport waar we met nog een meisje hadden afgesproken die we onderweg hadden leren kennen .. ze wou met ons mee de overlander doen dus ... geen probleem .. fred die kon jammer genoeg niet mee door zijn voet ... die ochtend alle tassen leeggemaakt ... aangepaste kleding en hiking gear uitgezocht ... inkopen gaan doen voor 6 dagen en de tassen zorgvuldig ingepakt ... 4 grote backpacks vol met kleren,4slaapzakken,2tenten,kookgerei en eten ... en ongelofelijk zwaar ook nog die rotzakken.. alles inladen en op weg naar cradle mountain .. cabin gehuurd zodat we nog een goede nachtrust hadden voor het grote avontuur dat ons morgen te wachten staat ...

the overlander
dag1: vroeg opgestaan zodat we optijd konden vertrekken want vandaag moeten we al 7-8 uur wandelen .. de laatste warme douche ... goed ontbijten en off we go .. de auto hebben we bij het informatie centrum gedropt waar wij dan onze park passen hebben opgehaald en de shuttle bus hebben genomen naar het vertrekpunt van de overlander ... het weer zat ons al direct tegen... hevige regen ... vandaag zou de zwaarste dag zijn van de hele trektocht en de regen hielp niet echt ... na half uur de berg op te klimmen had ik al zin er de brui aan te geven .. zo een klote ding ... maar ze hebben me dan toch kunnen overtuigen om door te doen ..en ja ik was weer zo dom om naar hun te luisteren .. na eindelijk 7 uur wandelen kwamen we dan eindelijk na veel hijgen en puffen aan bij de eerste hut .. watervalley hut ... stond er zo een ranger te wachten op ons .. nog steeds aan het regenen ... vroeg ie doodleuk willen jullie in de hut slapen ? of doen jullie liever kamperen ? for god sake ... dat die dat nog durft te vragen ... kon hem wel doodschieten met men ogen .. gelukkig was er nog plaats in de hut want er zijn maar beperkte plaatsen ... de hut stelt niet veel voor ... gewoon een paar banken met 2 tafels,een klein kacheltje met een vuurtje,houten planken die bedden moeten voorstellen en buiten 100meter verder staat er een biologische wc ... that's it ... enjoy... na alle kleren boven het vuurtje te opgehangen te hebben ,een bloedzuiger van men been afgehaald te hebben, een plaatsje gevonden voor de slaapzak uit te rollen was het tijd voor te koken ... de eerste keer spaghetti met groentjes na vanavond moeten we nog 5 keer spaghetti eten... woehoe ... en wat een fun hadden we toch ... direct na het eten zijn we gaan slapen ... lekker hard op die planken .. maar slapen doe je toch na 8 uur wandelen ...

dag2: opstaan als het zonnetje opkomt .. lekker in de vroegte ... 6 uur ... terug je natte kleren aan van gisteren want echt gedroogd zijn ze niet .. ontbijten... alles terug inpakken en op naar de volgende hut ... 3 uurtjes maar vandaag gelukkig ... het zonnetje schijnt ... het kan niet beter.. geen problemen onderweg niets ... lekker aangekomen in de hut ... terug een plaatje uitgezocht voor te slapen ... en lekker aan het meer gaan zitten voor te relaxen ... merk ik opeens dat ik enorm veel blaren heb op men tenen ... iedereen gefascineerd ... gelukkig hadden we naalden bij dus konden we ze gelukkig allemaal leegprikken .. hint : wandel nooit met je sneakers 80km! wat ik dus wel heb gedaan ... men voeten doen nog altijd zeer ... en enorm ook ... hier hadden we nog een meisje leren kennen die de trip alleen aan het doen was ... dus vanaf morgen wandelt ze met ons verder..

dag3: een 6 uur tripje naar de volgende hut ... waar de jongens achteraf in het meer zijn gesprongen ... niet goed wijs .. ijskoud dat water ...

dag4: terug een rustig dagje 3 uurtjes maar vandaag ... het weer was enorm wisselvallig ... we hebben regen , zon , wind, mist en sneeuw gehad .. alles op maar 3uurtjes tijd ...

dag5: bijna het einde! en blij! wel een zware dag vandaag ... we moeten een hut overslaan door het tijdsgebrek en tekort aan eten ... dus weer 7 uur wandelen ... aangekomen in de laatste hut ... heb ik alleen de ferry geboekt .. mijn blaren deden teveel zeer ... jimi die was een vuurtje aan het stoken in de hut ... 35graden ... koud hadden we het eens niet ...

dag6: op naar de jetty voor de ferry ... super blij toen ik die zag aankomen ... lekker tripje op het meer en dan eindelijk aan het einde van de trip! gelukkig ! finish! lake st clair ... hier hebben we een hostel geboekt en terug een lekker warme douche genomen...die hard nodig was ...

de volgende ochtend hebben we de bus genomen terug naar het begin punt en de auto en hierna zijn we terug naar devonport gereden om fred op te halen die we daar hadden achtergelaten ... hier zijn we nog 3 nachten gebleven voor te relaxen en onze was te doen .. en dan nog 2 dagen rond gereden .. naar de edge of the world geweest en nog wat dingetjes bekeken ... de 19de hebben de jongens me gedropt in launceston waar ik men vlucht naar sydney heb op de 21ste ...

terug in sydney ... terug in de drukte ... zalig ... vanavond hebben we kerstfeestje op het dakterras van het hostel ... en jah ... dit was het dan denk ik ... misschien dat het verhaaltje toch niet zo lang geworden is ... maar goed ... ik zal snel terug schrijven ... doei doei ... enneuh happy x-mas ... happy new year! groetjes