adventure diver - Reisverslag uit Cairns, Australië van myriam - WaarBenJij.nu adventure diver - Reisverslag uit Cairns, Australië van myriam - WaarBenJij.nu

adventure diver

Door: myriam

Blijf op de hoogte en volg myriam

07 November 2007 | Australië, Cairns

vrijdag begon mijn open water diver course ... half 9 op naar het klaslokaal .. kregen we filmpjes te zien die ons dikke handboek wat samenvatte dan quizjes om te zien hoeveel jer ervan verstaan had en dan in de namiddag het zwembad in .. onze eerste les ... baantjes trekken ... om te kijken of onze conditie wel een beetje op peil was .. dan daarna wetsuit aan en materiaal opstellen en afbreken en weer opstellen en weer afbreken tot iedereen het goed deed ... dan kregen we eens masker en een snorkel ... gear up en daar gaan we ... onze eerste technieken ... water in ons masker laten lopen en terug leegmaken ... onze zuurstofslang uit onze mond gooien en terug zoeken ... dingen die je eigenlijk niet doet in het water maar wel moet kunnen voor als iemand eens perongeluk je zuurstofslang uit je mond schot enzo ... en dan zit dag 1 erop ...
dag 2 .. half 8 .. het word vroeger en vroeger .. direct het zwembad in met het materiaal en nog meer technieken ... namiddags naar de klas en nog wat filpjes en dan examen ... en ja ja geslaagd ... dan iedereen naar de dive shop voor het materiaal klaar te zetten voor de volgende dag ...
dag 3 .. 6uur ... op naar de boot die om 7 vertrekt .. op naar het reef! ... 32 duikers aan boord en na 3 uurtjes is het tijd voor onze eerste echte duik! met technieken natuurlijk want het is nog steeds training ... lekker relaxen in het water ...visjes kijken ... dan na een paar uurtjes onze 2de trainings duik ... weer technieken .. dan niks meer voor de dag ... rusten en kijken hoe de rest duikt ...
dag 4 ... 6 .00 ... 3de traininsduik .. en weer die rotte technieken ... echt geen fun voor je masker te laten vollopen met lenzen aan ... terug 2 uurtjes rust en dan onze laatste trainingsduik! hierna zijn we gediplomeerde duikers ... woehoe .. nademiddag onze eerste duik alleen .. met onze buddys ... lekker relaxen geen technieken meer ... we mogen nu tot 18m diepte gaan ... maar dat is niet diep genoeg ... nee ... want de deze doet er nog een cursusje boven op ... adventure diver! dus wat kregen we een nacht duikje ... lekker donker ... met een klein lampje .. gezellig ... maar ik werd gestoken door iets ... dus dat was paniek ... aangezien er daar dodelijke kwallen zitten ... maar goed ... niets aan de hand ...
laatste dag ...dag 5 .. 5.30 ... deep dive ... tot 30 m ! hier zagen we een giftige vis ... lion fish ... en je word een beetje groggy in je hoofd door de diepte.. lachen! hierna moesten we een duik overslaan zodat alle slechte deeltjes uit je lichaam kunnen gaan ... anders heb je kans op decompressie ziekte ... na een paar uurtjes gewacht te hebben is het tijd voor onze laatste duik ... foto duiken ... heel veel nemos gezien en fotos van gemaakt en zoveel visjes .. echt heel leuk ... en dan hierna was het weer tijd om terug te gaan .. jammer ... nu ga ik proberen om nog en schipwrak duik te doen .. in een paar dagen ... en dan moet ik nog 1 adventure dive doen en dan ben ik een advandced diver .. ha :D fotos komen nog ...

  • 07 November 2007 - 10:49

    O.Schildwacht:

    Ha Mirjam

    Leuk je belevenissen
    en foto''s via email te bekijken je maakt heel wat mee
    zo te zien. we wensen je nog veel plezier endoe voorzichtig
    groetjes
    ot en adrie schildwacht. '

  • 07 November 2007 - 12:35

    Teun En Marian:

    wij zijn stik jaloers en trots op je, wat jij allemaal voor leuke dingen doet en durf.

    Nog veel plezier,en blijf voorzichtig doen.

  • 07 November 2007 - 12:48

    Mama:

    proficiat meid met het behalen van je 'duikdiploma'!

  • 09 November 2007 - 18:57

    Bullockske :

    Heyla meid :):):)

    Alles goed met je? T'is al een tijdje geleden dat je iets van mij hebt gehoord he. Trouwens merciekes voor je mooi kaartje :):):) SUPER MOOI.Echt blijf maar daar dan kom ik ZEKER af en neem raisake mee natuurlijk :):) Het lijkt me ook wel leuk als ik een kaartje voor de kerstdagen van jouw krijg :):):):):):)Ik hoop dat je het daar nogaltijd even leuk vind.Maar als ik de mooie foto's zie dan zen ik er wel zeker van dat je het daar serieus naar je zin hebt :) hier is't serieus ..... weer oh daar worden serieus DEPRIE van maja. allee meid ik ga je eens laten :):) ik laat je de volgende keer wat eerder van mij horen he :):):) zijt voorzichtig he meid verzorg je goed.Geniet van alles wat je meemaakt :):) en tot de volgende :):):):):)

    Dikke kus
    Van bullockske XXXXXXXXXXXXXXXXXXX :):):):):)

  • 26 December 2007 - 11:36

    Raisatjeee:

    haaaa die nochke
    alles ok :) amai amai amai amai wa een foto's toch jung jung jung ben jaloers :p wask ma mee gegaan :) nochke fijn feestdagen zalig kerstmis en een heel gelukkig nieuwjaar en dat we mekaar alle ons driekes die bullock natuurlijk ook :) snel zien :) want ik wil alles alles horen :) veel succes nog ammuseer je daar!!!! dikke dikke dikke kus.. en ne grote knuffel
    doeiiiiiiiii
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2008

supriseeeee

21 Februari 2008

fire in the hole!

06 Februari 2008

alice springs to darwin and kakadu

04 Februari 2008

adelaide to alice springs

04 Februari 2008

melbourne to adelaide
myriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 26522

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 Augustus 2016

costa rica to mexico

13 Januari 2012 - 16 Mei 2012

midden amerika

18 September 2009 - 08 Mei 2010

Zuid - Amerika

23 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

06 Juli 2012 - 30 November -0001

central america 2

Landen bezocht: